Landal Wirfttal
mama

Weekly Diary #17 – Midweekje weg met de kids

Afgelopen week zijn wij er heerlijk een weekje tussenuit geweest. Als gezin met jonge kinderen ga je natuurlijk naar een bungalowpark. Wij zaten weer in Duitseland en we hadden zowaar nog wat sneeuw.

Zondag

met de koffer.jpg

Morgen op vakantie en vandaag begin ik pas met inpakken. Normaal gesproken begin ik al een week van tevoren. Gelukkig hebben we niet veel nodig, omdat we lekker naar een huisje gaan. Alleen alle kleertjes en andere benodigdheden.

Maandag

moam snoepjes voor op reis

Voor het eerste slaapje stappen we de auto in. Het inpakken gaat als een speer. Op de valreep pakken we nog de id-kaarten en dan kunnen we gaan rijden. We zijn goed voorbereid voor de lange reis. Stiekem zijn de snoepjes vooral voor papa en mama.

Landal Wirfttal

Voor de tweede keer bezoeken we dit park. We gaan meestal niet twee keer naar dezelfde plek, maar we waren natuurlijk veel te laat met boeken en alleen Landal Wirfttal had een geschikt huisje voor ons. Een heerlijk huisje inclusief sauna en bubbelbad. Hmmm genieten.

Als we het huisje in komen rent onze oudste knul direct het huisje door, terwijl ik de jongste knul in bad gooi. Hij werd vlak voor we aankwamen overvallen van een buikgriepje. Hij zit tot aan zijn schouderbladen onder. Gelukkig lijkt hij er weinig last van te hebben.

pasta rode pesto met pompoen

Voor we op het park aankwamen zijn we nog snel de Lidl ingeschoten. Daar hadden we al een donkerbruin vermoeden (pun intended) van het buikgriepje en dus werd er snel boodschappen gedaan. Deze pasta met rode pesto en pompoen was heel simpel, maar mega lekker.

slaap fijn bouwterrein voorlezen

De jongens slapen samen op de kamer en dat is natuurlijk heel gezellig. Al snel ligt de oudste bij zijn broertje in bed met de speen van zijn broertje in zijn mond. Om het slapen wat makkelijker te maken mag hij de rest van de week met de speen slapen. Ook mag hij een half uurtje later dan zijn broertje naar bed, zodat we hem nog rustig kunnen voorlezen.

Dinsdag

traplopen

Als de jongste knul aan zijn slaapje is begonnen stap ik met de oudste knul de deur uit, richting het zwembad. Het zwembad is verlaten, wat met zo’n drukke peuter ideaal is. We hebben alle baden voor onszelf alleen en ik kan hem goed in de gaten houden.

uitrusten

Na het zwemmen zijn we toch wel moe en crashen we even op het bed. Ik dommel zo weg, maar hoewel de wallen van grote knul goed zichtbaar zijn valt hij niet in slaap.

slapend in een winkelwagentje

In de middag schieten we nog wat winkels langs. Niet echt een bruisende stad in de buurt helaas. Als laatst doen we de supermarkt aan. Meneer redt het nu echt niet meer en valt in het karretje in slaap.

Samen de was doen

Vandaag waren er ook weer wat gevalletjes van buikgriep voorgevallen en de kledingvoorraad lijkt nu al op te raken. Als ik de kleding probeer uit te wassen met de hand krijgt ik hulp van deze rakker. Hij is blijkbaar goed uitgeslapen!

Woensdag

aan de wandel met zijn gele laarzen

Als Owen weer in zijn bedje kruipt, is het papa die met grote broer de deur uit gaat. Lekker aan de wandel en samen de bossen in, in de hoop dat ze mooie dingen kunnen zien. Heel ver kom je niet met een peuter, maar ze zijn wel lekker lang weggeweest.

met garnier en kneipp verwennen

En omdat ik geen mannen om me heen had besluit ik even een momentje te nemen voor mezelf. Het huisje heeft een zonnebank en daar duik ik eerst onder, voor ik met mijn nieuwe lekker ruikende spulletjes in het heerlijke bubbelbad duik. In Duitsland zijn deze producten een stuk goedkoper, dus ik heb ingeslagen.

in de la

Als meneer wakker is gaat hij weer lekker spelen. Hij zit helemaal in de klimfase. Hij klimt op de salontafel en probeert al op de bank te klimmen. De la in de keuken trekt hij steeds open en ook daar klimt hij in.

wijntje!

’s Avonds storten wij ons op de bank. We zijn voor de vakantie aan de mega spannende serie Dark begonnen. Een Duitse serie. Ik ben maar wat blij dat we in het huisje wifi hebben. Nu kunnen we met een heerlijk wijntje op de bank onze serie kijken.

Donderdag

peuterzwemmen

Weer een nieuwe dag en vandaag gaan we weer richting het zwembad als kleine broer een slaapje doet. Grote knul had er al helemaal zin in. Hij vindt het fantastisch en hij gaat er lekker zijn gang. Door het goede overzicht hoef ik hem ook niet zo op zijn lip te zitten.

filmpje kijken

De drukke dagen beginnen meneer een beetje op te breken. Hij slaapt weer wat vaker overdag en ook vandaag slaapt hij de halve middag. Het kan er ook mee te maken hebben dat wij al de hele week wat makkelijker met het beleid van de speen om gaan.

>> Lees ook: Mag de speen weer terug

Terwijl hij slaapt ga ik weer lekker mijn gang in het huisje, terwijl papa de laatste kerstinkopen doet. Stiekem is zo’n rustige vakantie ook heerlijk

kerstsokken

’s Avonds ploffen we weer op de bank voor de laatste aflevering van Dark. De hele week geniet ik al van mijn nieuwe sokken. Het huisje heeft een wat koude vloer en deze rudolfsokken houden me goed warm.

Vrijdag

met z'n alle aan het ontbijt

De laatste dag vakantie. Zo jammer als het er weer op zit, maar voor de jongens wel goed. Ze zijn moe en ze hebben schone kleren nodig. Nog een laatste ontbijtje, voor we onze spullen gaan pakken.

tekenfilm

Waarom moet je altijd zo vroeg uit een huisje. Het is op de een of andere manier toch altijd stressen. Als we de jongens voor de tv zetten hebben we weer onze handen vrij. Het scheelt zoveel tijd dat we opeens klaar zijn. Nog even snel een bakje koffie en dan weer een paar uur in de auto.

Donald Duck stripboek lezen

Bij het boodschappen doen hebben we een Donald Duck erbij gekregen (als je 80 euro voor één dag uitgeeft krijg je blijkbaar een cadeautje). Dat het boekje in het duits is maakt deze knul niet uit. Hij zit een hele tijd heerlijk in het boekje te lezen.

in de box

Voor de vakantie heb ik nog wat kerstinkopen bij mijn ouders laten bezorgen en die halen we gelijk op. Onze grote knul is een beetje in de babyfase gekomen. Ik denk dat dit ermee te maken heeft gehad dat hij de hele week de speen heeft gebruikt. Bij mijn ouders kruipt hij in de box en gaat daar rustig spelen.

Zaterdag

lunch

Voor de vakantie had ik ook een kersttrui besteld die ik bij mijn ouders wilde laten bezorgen. Helaas duurde het wat langer en kwam hij pas deze ochtend aan. Snel in de auto gesprongen en … helaas. De trui had een hele andere print. Wel was het weer gezellig om bij opa en oma te lunchen. Knul vond het weer heel gezellig.

Check mijn Instagram om de #expectationvsreality trui te bekijken

drukke haagse winkelstraat

En omdat ik nu geen nieuwe kersttrui heb moest ik maar even richting de winkels. In het dorp in de buurt had ik niets kunnen vinden, dus dan maar naar de stad. Onderweg besloot ik naar Den Haag te gaan. De stad waar ik bijna 10 jaar heb gewoond en al heel lang niet meer ben geweest. Wat heerlijk om daar weer te zijn. De auto bij mijn oude huis neergezet en verder met de tram. Heel de rit in de tram heb ik zitten glimlachen. Den Haag is toch wel een beetje mijn stad. Jammer alleen dat het vandaag zo druk is.

Het was een heerlijk rustige vakantie. De jongens zijn goed uitgerust. De jongste kan opeens los staan en zegt het woordje ‘die’. De oudste zingt sinds dien de hele dag door. En wij gaan goed ontspannen aan de kerst beginnen.

Fijne feestdagen! Ga jij er in deze drukke tijd nog tussenuit?

Een gedachte over “Weekly Diary #17 – Midweekje weg met de kids”